תובנות מהוובינר

וכיווני פעולה להמשך

תובנות מהוובינר
וכיווני פעולה להמשך

יעל אלפר | מנכ”ל לוטם סנסינג

מגמות עכשוויות במדידה וניהול חוויית עובד

מעקב אחר הפרסומים של המכונים הגדולים בעולם העוסקים בסקרי חוויית עובד, והניסיון שלנו
בשטח, מעידים על מספר מגמות במדידה ובניהול של חוויית העובד.

2 מגמות מרכזיות בתוכן הנמדד בסקרים:

  • מדידה של רכיב Well Being  – משתנה שהוא מעבר לכל שאלות הסקר ומעבר לשאלות החיבור הרגשי.
  • מדידה ספציפית של נושאים המשפיעים ישירות על ביצועי העובד, מתוך הבנה שהיכולת שלי כעובד לבצע את המשימה המוטלת עלי משפיע באופן משמעותי
    על ה – Well being שלי. כיוון זה מחייב לנסח שאלות קונקרטיות וייחודיות לקבוצות עיסוקים שונות בארגון.


3 מגמות מרכזיות באפיון תהליך הסקר:

  • התחזקות של סקרי הפולס במיוחד מאז תחילת הקורונה שהביאה עימה שינויים תכופים בעולם העבודה וצורך במחזורי מדידה קצרים ובקבלת התוצאות מידיות לפעולה.
  • שימוש במגוון אמצעי מדידה לאורך מחזור חיי העובד.
  • השקעה במעבר מהמדידה לפעולה ולתהליך שיפור.


כנס הלמידה הנוכחי התמקד ביישום של האתגר האחרון

סמדר כדר חורש | מנהלת מחלקת פיתוח ארגוני והדרכה בשופרסל
ענב שפירא | יועצת בכירה בלוטם סנסינג

ניהול חווית עובד בשופרסל

דצמבר 2019 סקר ארגוני ראשון בשופרסל, כשהאתגרים המרכזיים היו:

  • למצב את הסקר ולייצר אמון בדיסקרטיות שלו וביכולת ההשפעה שלו
  • לתפעל סקר למעל 13,000 עובדים כשרק 15% מהעובדים מחוברים למייל ארגוני
  • לקבל פוקוס ארגוני במילוי הסקר ולאחר מכן בטיפול בתוצאות הסקר עם פרוץ הקורונה.


חוויית העובד הפכה רלוונטית עוד יותר בתקופת הקורונה,  לצד מנהלים עמוסים שמתפקדים בתנאים קיצוניים, אז החלטנו שלא מוותרים. הבנו מהר מאוד שאם יש הרבה רעש מסביב , אנחנו צריכים להתגבר עליו. מיקדנו מאמצים מול מאות מנהלי סניפים בדרכים הבאות:

  1. הנגשת הנתונים בצורה מובנת ומעובדת בדוח און-ליין ידידותי וזמין לכל מנהל.
  2. הגדרנו סניפים במיקוד שקיבלו דוח מנותח על ידי יועץ וליווי יותר משמעותי.
  3. בניית תוכנית עבודה ייעודית לכל סניף בתוך מערכת ניהול חוויית עובד של לוטם סנסינג, כולל בנק פעולות לשיפור חוויית עובד ממנו יכלו המנהלים לבחור יעדים. המנהל מתבקש לעדכן סטטוס התקדמות בכל יעד אחת לחודש במערכת.
  4. לייצר ולשמור על שיח חוויית העובד באג’נדה לאורך זמן על ידי מעורבות של דרגים בכירים באמצעות דש בורד ודוחות פר סניף בדחיפה. בנוסף, אנו פועלים להכניס את מדדי חוויית עובד כחלק מהמדדים התפעוליים שלנו.
  5. שיחה של מנהל אשכול עם כל מנהל סניף על תוצאות הסניף – פירגון ומיקודים להמשך
  6. בחירת מנהלים מובילים והצגתם בכנס מנהלים
  7. קבלת משוב ממנהלים על הכלים והתהליך על מנת לדייק אותם
  8. סקרי פולס תקופתיים יתנו למנהלים משוב על מידת ההתקדמות בסניף

לצפייה בשאלות ותשובות שהופנו לסמדר בזמן הוובינר לחץ כאן

נטע ליימן | מנהלת תחום הייעוץ בלוטם סנסינג

בארגון שלך Pulse to Action

מה הכח של סקרים בהנעה לפעולה?

דמיינו שמנהל מחלקה או צוות אצלכם בארגון מקבל תוצאות של סקר. מספר ימים לאחר מכן, הוא מקבל  גם מייל ובו שני כלים ניהוליים, ידידותיים ופשוטים ליישום, הנשלחים אליו באופן אישי ויכולים לעזור לו בשיפור הנושאים שדורגו נמוך ביחידה שלו.

 האם תקבלו את תשומת הלב שלו למייל זה? האם תהיה לו מוטיבציה ליישם? כנראה שיותר מכל נקודת זמן אחרת לאורך השנה.

בנק כלים למנהלים

צוות לוטם סנסינג יסייע לכם בבניית בנק כלים למנהלים המותאמים לנושאים הנמדדים בסקר.

הכלים בנויים משלושה חלקים:

  1. חשיבות הכלי עבור המנהל – מה יוצא לו כמנהל מההשקעה בנושא
  2. טיפים ליישום מושכל של התחום בצוות שלו
  3. החלק הפרקטי – תבנית לפעולה, שאלות מנחות, בנק רעיונות וכדומה.

המפתחות להצלחה:

  • כלים קצרים (עד שני עמודי Word)
  • פרקטיים– אפשרות ליישם באופן מידי ללא תמיכה וליווי, בשפה מדוברת שמנהלים מתחברים אליה
  • בזמן הנכון – נשלחים בסמיכות לקבלת תוצאות הסקר ביחידה שלי
  • מותאמים אישית – הכלים שנשלחים למנהל מותאמים אישית אליו בהתאם לתוצאות הסקר של היחידה/צוות שלו והנושאים שהוא נדרש לשפר.

תרצו להוציא לפועל סקרי פולס אצלכם בארגון?
אנחנו מזמינים אתכם לתאם איתנו פגישת ייעוץ ראשונית.

לוטם סנסינג מקבוצת ‘לוטם אסטרטגיות לפיתוח ארגונים’, היא חברה מובילה בתחום של איסוף וניתוח נתונים תומכי החלטה להנהלה ולמנהלים בארגון.

לוטם סנסינג מספקת את הפתרונות המתקדמים והמקיפים ביותר בתחום המדידה הארגונית: הערכת ביצועים, סקרי עמדות וסקרי מחוברות, סקרי שירות פנים וממשקים, משוב 360 ועוד.

הסקרים נתמכים בטכנולוגיה מתקדמת שהושקה ב 2020- ומבוססים על המתודה המקצועית ביותר בתחום המדידה הארגונית, ובליווי אנשי המקצוע המנוסים של לוטם סנסינג.